Nooit een dag hetzelfde!

15 april 2019 - Toronto, Canada

Ik begin langzaam aan te wennen aan het leven hier in Canada. In het begin is alles nieuw en mooi en was ik verrast door alle dingen die ik voor het eerst zag. Nu ben ik eraan gewend en heb ik minder "ooooh" momenten. Toch blijven sommige dingen mij nog wel verbazen.

Het sneeuwt namenlijk nog steeds hier in Canada en ik draag daarom ook nog graag mijn winterjas (in Nederland krijg ik berichten van warme temperaturen, dus vraag ik me af zit ik hier wel op de juiste plek???) Af en toe hangen er flinke ijspegels aan het balkon. De tijd om echt te reizen is dus nog niet nu, maar pas in mei en juni. Dus in mei ga ik naar Montreal, Quebec en Ottowa. Een aantal grote plaatsen hier in het oosten van Canada. En in juni ga ik naar Calgary en ga ik samen met een familielid een roadtrip doen door de Rocky Mountains. Ik moet dus nog even geduld hebben.

Ik kan niet echt stil zitten en dus als ik niet veel kan reizen, steek ik mijn tijd in wat vrijwilligerswerk. Het is ongeveer 2 minuten lopen vanaf de plek waar ik logeer en dus lekker dichtbij! Ik help kinderen in de leeftijd van 4 tot ongeveer 14 jaar. Meestal hebben ze hulp nodig bij hun huiswerk. Ik vind het erg leuk om te doen, maar ik moet zeggen dat het ook wel een uitdaging is. Vooral de wat oudere kinderen zijn soms lastig om te motiveren.

Wat ik wel heb gedaan is de grootste high lights van Toronto bekeken. Dat zijn de CN Tower, kasteel Casa Loma, Science Centre (sort van wetenschapcentrum), Royal Ontario Museum en Ripley Aquarium.

De CN Tower was voor mij wel echt het hoogtepunt. Het is een van de hoogste torens van de wereld, dus zeker een bezoek waard. Je gaat in een lift omhoog waarbij je niet alleen naar buiten kan kijken, maar ook naar beneden. Er zit een glazen vloer in de lift. Echt super cool! Ik ben op een mooie zonnige heldere dag gegaan waardoor het uitzicht echt de moeite waard was. Het schijnt dat je vanaf de toren de Niagara Watervallen kan zien, of ieder geval de mist van de watervallen (nou ik heb echt mijn best gedaan om ze te vinden maar ik kon ze niet zien) en je kunt Amerika zien, maar je moet wel weten waar je moet kijken. Ze hebben ook een glazen vloer en je kunt dus helemaal naar beneden kijken. Niet echt fijn  als je last hebt van hoogtevrees. Ik ben gaan liggen op de glazen vloer (ja ja) om een foto te maken, aangezien iedereen dat deed. Lukte alleen niet echt, maar was wel grappig.

Naar mijn weten is Casa Loma het enige kasteel in Canada. Het was wel mooi om te zien, maar hetgene wat ik het leukst vond was dat je via een aantal smalle trappetjes helemaal bovenin de toren kon komen. Gelukkig had iemand het mij vantevoren verteld anders had ik het nooit gevonden. Het uitzicht was de moeite waard vanaf de toren.

Het Royal Ontario Museum was ook heel mooi en interressant en grappig om te zien dat er ook Nederlandse dingen te zien waren.

Het aquarium was leuk om te zien en was mooi opgezet. De Science Centre was grappig om dat je er heel veel dingen kon uitproberen. Voor kinderen is dit zeker een aanrader.

Af en toe mis ik Holland wel. Niet alleen al de mensen, maar ook het eten. En deze week kon ik er niet meer tegen. Ik had genoeg van die vieze oranje kaas. Dus op naar de Hollandse winkel. Kostte me wel een rib uit mijn lijf, maar ik heb weer even appelstroop, echte Hollandse kaas en stroopwafels gekocht! Heerlijk!

Zo zijn jullie weer even op de hoogte!

Groetjes Karien