Eindeloze winter!

7 mei 2019 - Toronto, Canada

Natuurlijk uitgerekend de keer dat ik besluit om naar Canada te gaan, hebben ze hier de langste winter ooit! (tenminste dat vind ik)

Het is dus nog niet echt weer om erop uit gaan, dus ga ik op de nodige familiebezoekjes. Dit houd in dat ik weer op de boederij heb gelogeerd en geklust heb bij familie. Tijdens de nachten op de boederij blijf ik toch bedacht op vreemde geluiden, maar dit keer bleef alles stil (gelukkig) Maar 's ochtends natuurlijk weer een laag sneeuw. Het blijft een mooi gezicht, maar het blijft ook koud!

Het vrijwilligerswerk houd mij ook bezig. Ik moet soms erg lachen om de kinderen. Volgens hun ben ik niet alleen een rijke Hollander (ze vinden dat ik er deftig uit zie en deftig engels praat), maar ook nog eens dat ik heel lang ben(volgens mij ben ik echt niet de langste Nederlander)!

Een traditioneel Canadees gerecht is poutin. Ik heb het tot nu toe nog niet gegeten, maar ik ga het zeker proberen als ik naar Quebec ga. Ik heb in de tussentijd al wel veel Canadese squares en chocolaatjes gemaakt. Ik beloof dat ik het thuis ook zal maken en dan kan iedereen het proeven. Tja je moet iets doen om de tijd door te komen toch?

Als reiziger heb je het soms best zwaar. Zo ben ik erachter gekomen dat de vliegtuigmaatschappij waarmee ik terug naar huis zou vliegen failiiet is! Gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen en kon ik een andere vlucht terug boeken. Anders moest ik hier blijven..... Ach ja het harde leven van een reiziger.

Soms heb ik wel weer een 'wauw' momentje. Als je 's ochtends vroeg langs een meer rijd (Lake Simcoe) en de mist nog op het meer te zien is, dat zorgt wel weer voor een mooi plaatje. En deze week hadden we de eerste warme dag en zijn we naar High Park geweest om de bloesemtocht te doen. Nou mooi geen bloesem te zien! We waren te vroeg.

Het leuke aan Canada is, is dat iedereen van koffie houd (ik ook). Dus ze hebben hier op bijna iedere hoek een 'drive thru' alleen voor koffie en wat lekkers. Ideaal als je onderweg zin hebt in koffie. En laat ik dat nou nog wel eens hebben!

Eigenlijk tijdens mijn hele bezoek hier kom ik overal wel wat Nederlandse elementen tegen. In het museum, in het kasteel en zo ook in de Holland Marsh. Hier is waar de Nederlandse boeren woonden. En dan heb je straatnamen als bernard road, wilhelmina road en juliana road. Grappig!

Tijdens pasen eten ze hier geen uitgebreide broodmaaltijd, maar een grote kalkoen uit de oven (lijkt net op thanksgiving) Maar we hebben natuurlijk zeker ook met de kids paaseieren gezocht(en opgegeten)!

Ik hoop dat ik de volgende keer weer wat meer spannende dingen te melden heb! (maar ik hoop nog steeds niet dat ik een beer tegen kom)

Groetjes Karien