Mijn laatste reisverslag uit het mooie Canada!!

24 juni 2019 - Toronto, Canada

Helaas is het tijd voor mijn allerlaatste verslag uit Canada. Het is een ongelooflijk mooie en adembenemende reis geweest die ik voor altijd zal koesteren.

Het was ook erg leuk om jullie een klein beetje te kunnen meenemen tijdens mijn reis. Ik vond het altijd erg leuk om de reacties te lezen op mijn verhaal of om persoonlijke berichtjes te ontvangen. Heel erg bedankt daarvoor!!!

Voor het laatste gedeelte van mijn reis ben ik na de trip door de Rockies eerst een tijd bij familie geweest in Kelowna. Het is een plaatsje ergens tussen de bergen met een heel groot meer in het midden. Dus overal waar ik ging was er een mooi uitzicht! En het hele grote voordeel van Kelowna was dat het er erg warm is. Hun hebben hele hete zomers. Toen ik er was , was het begin juni en al boven de 30 graden. Dus je kunt je voorstellen dat het in de zomer erg heet is. Maar er zijn ook veel stranden in Kelowna dus kon ik (eindelijk) ook een beetje bruin worden. En niet te vergeten ook flink wat ijsjes eten en frappacino's drinken!! Heerlijk!!

We hebben verschillende dingen bezocht, waaronder een lavendelboederij, een enorme ijswinkel, allerlei kleine omliggende plaatsjes en ook veel wandelingen gedaan. Het is niet echt mijn favoriet (nog steeds niet) maar het uitzicht wat je krijgt bij zo'n wandeling is zeker geen uitzicht wat we hebben in Nederland. Dus moet ik er toch echt aan geloven. Misschien helpt het tegen al die extra's kilo's die ik ben aangekomen na al dat lekkere eten hier! De allerlaatste avond gingen we met een grote groep ergens op een berg dichtbij een bos een kampvuur bouwen. Ja dat kan dus gewoon. Stapeltje hout mee en effe een vuurtje maken. En dan een stok zoeken en daarmee roosteren we hotdogs en marsmallows voor een smore. (twee koekjes, een stuk chocola en daartussen de gesmolten marsmallow) Superlekker!! En natuurlijk moest ik weer vragen naar beren. Dat was een opening om me even goed bang te maken, maar we hebben niks gezien. Misschien wel wat gehoord........

Na een week zette ik koers voor Vancouver. Dit is ook een hele grote plaats en ook hier was het prachtig weer. Mijn B&B lag dichtbij het strand, dus heb ik hier veel tijd doorgebracht. Heerlijk met een boek en een kleine picknick. Ik heb wel een paar dingen gezien, waaronder Stanley Park waar de totempalen staan en heb veel winkeltjes bezocht en weer veel gewandeld door de eindeloze straatjes.

Na drie dagen was het tijd om terug te vliegen naar Toronto. Ik sluit mijn reis hier af bij mijn familie. En ik sluit tevens het vrijwilligerswerk af, want hier in Canada is het deze week de laatste week voor dat de zomervakantie begint. Ze hadden mij gemist en ik hun ook. Het was echt heel fijn om hier vier maanden naar toe te kunnen gaan, maar na vier maanden bouw je ook wel wat op en nu moet ik dus afscheid gaan nemen. Dat is minder leuk. Ik vind Canada een prachtig mooi land en ik zou heel graag terug willen komen! Maar wie weet wanneer...........