Mijn reis in Canada

11 maart 2019 - Toronto, Canada

Op 2 maart 2019 ben ik (eindelijk) vertrokken naar Toronto, Canada.

Mijn vliegreis duurde ongeveer 8,5 uur, maar was voorbij voor ik er erg in had. Even lezen, eten, film kijken, nog meer eten, even beetje lopen en weer wat eten met een chocolade ijsje toe! Nooit verkeerd! En toen werd de landing al ingezet.

Mijn tante en oom stonden mij op te wachten. Het is toch wel heel leuk om bij mensen thuis te kunnen verblijven voor een tijd, omdat je op die manier veel meer leert over het land, maar ook over alle gewoontes van Canada. Iedereen is (tot nu toe dan) heel erg vriendelijk!!

Ik had wel even last van jetlag (het is hier 6 uur eerder) en dat duurde wel een paar dagen. En de temperatuur hier was ook ietsje kouder! De eerste dagen gaf de thermometer -17 graden aan! Brrrrr..... Maar altijd met een mooi zonnetje er bij, dus ik mag niet klagen! Zeker niet gezien het uitzicht dat het oplevert!!!

Ik had al snel ontdekt dat er op loopafstand twee “shopping malls” zaten en natuurlijk ben ik daar af en toe al wezen kijken. Sommige dingen zijn hier behoorlijk duur. Neem bijvoorbeeld hagelslag. Ze hebben hier Nederlandse hagelslag maar die kost omgerekend €4,64, dus voorlopig eet ik dat maar niet!!

Hoewel alles nieuw is en mooi om te ontdekken, moet ik eerlijk bekennen dat mijn dag bij de Niagara Watervallen erg indrukwekkend was. Het gaat wel moeilijk worden om dat te evenaren. Zoveel ijs en water met een enorm geluid er bij. Zelfs ‘s avonds als de watervallen verlicht zijn, is het zeker de moeite waard. Ik wil op een later tijdstip terug komen om het verschil te zien met nu, maar voor iedereen die er ooit nog heen wilt, ik raad jullie zeker aan om in de winter te gaan! Super gaaf om te zien!

De ervaring in  Canada is niet compleet zonder dat ik op de boederij ben geweest van een van mijn familieleden. Ook dat is een ervaring op zich. Ik heb veel gezien en gehoord over de stal met koeien en ik heb het gevoel dat ik mij nu zo kan opgeven voor ‘boer zoekt vrouw’. Misschien dan wel in Canada.....

Dit was mijn eerste week hier in Canada! Op naar nog veel meer!

Ik hou jullie op de hoogte!

groetjes Karien